dimecres, 13 de febrer de 2013

Barefoot Running?

Molts dels aficionats del món runner ja porten dies, mesos i algun que altre any, sentint veus d'això del Barefoot. Una mena de moda, que poc a poc es va expandint entre els runners que cada cop defensen la tendència a corre amb sabatilles minimalistes. De fet, alguns, o fan sense ... completament descalços. La finalitat de tot plegat; és simular una petjada el més natural possible. Imitar la sensació de fer-ho sense calçat. La tècnica correcta del Barefoot consisteix en fer anar el terç anterior del peu a l'hora d'impactar amb el terra. És a dir; com si ho féssim sense sabatilles, en lloc de deixar anar primer el taló com ho fem habitualment calçats. D'aquesta manera el moviment del peu és més natural i harmònic, gràcies a que  els recolzaments de la part davantera del peu  són més suaus i flexibles. Diuen: que aquest format d'entendre el runner és molt més saludable pels peus. Que s'enforteix la musculatura del conjunt i que redueix de forma considerable, el risc de sofrir lesions a les: cames, cadera i esquena al mantenir-se una postura molt més natural. És com si s'aplique's una mena de treball que fa despertar fibres oblidades per l'evolució humana en els temps actuals. Cada cop hi han més models d'aquestes eines de devorar kilòmetres per les botigues. New Balance, Merrell, Newton, Saucony ... són algunes de les multinacionals que s'afegeixen a l'oferta d'aquest producte. Unes sabatilles sense amortiguació on pràcticament no tenen desnivell entre taló i antepeu. Amb un pes ridícul i amb una varietat convencent per poder fer ús a diverses superfícies de ferm. Val a dir que aquesta nova tendència té el seu propi manual d'instruccions. Cal fer-ho poc a poc. No passar d'un dia per l'altre, com aquell que estrena sabatilles noves. Hem d'anar acostumant poc a poc a la nova petjada. Amb distàncies més curtes i per terreny més agraït. D'aquesta manera incrementant paulatinament la distància i el ritme. Però cal anar amb compte! També porta una llarga llista d'efectes secundaris. No tothom podrà acceptar aquest calçat mínim. Així que poquet a poquet i bona lletra que ja no som ni de bon tros ... els indios que erem! Aquí uns exercicis per escalfar neumàtics!  


2 comentaris:

Robert ha dit...

Excelent article introductori

Albi ha dit...

Ojo amb els constipats febrils ... que encara creixeràs dos pams!!! Cuida't amic. Una abraçada!!!